نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2943
-
الف
+

نشست آگاهی دهی درمورد ویروس کرونا در «کابل»

نشست آگاهی دهی درمورد ویروس کرونا و پیشگیری آن در وزارت اطلاعات و فرهنگ کابل برگزارشد.

به گزارش آی فیلم2، نشست آگاهی دهی درباره چگونگی سرایت و پیشگیری از ویروس کرونا برای کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ در کابل برگزار شد.

این نشست با همکاری دانشگاه علوم طبی کابل و ریاست منابع بشری وزارت اطلاعات و فرهنگ با حضور هیئت رهبری و کارمندان وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزار شد.

درآغاز این نشست «مژگان مصطفوی» معین مالی و اداری وزارت اطلاعات وفرهنگ خاطرنشان کرد:  اکنون در مرحله ای قرارداریم که باید درمورد ویروس کرونا و چگونگی جلوگیری از سرایت آن ، آگاهی داشته باشیم.

وی ازمسوولان وکارمندان وزارت اطلاعات وفرهنگ خواست که به توصیه ها و پیام های آگاهی دهی استادان دانشگاه علوم طبی کابل در رابطه به ویروس کرونا ، گوش دهند و آن را رعایت کنند.

درادامه داکتر «وحید الله مومند» رییس دانشگاه علوم طبی کابل گفت که ویروس کرونا را نباید آن چنان بزرگ معرفی کنیم که به روحیه مردم صدمه سنگین بزند و نه آن قدر کوچک هم بشماریم که در رعایت نکات مهم برای جلوگیری از انتشار آن توجه نکنیم.

وی افزود که این ویروس به افراد سالخورده که به بیماری های خطرناک مبتلا باشند و مقاومت وجود شان ضعیف باشد، خطر جدی ایجاد می کند .  

پوهاند مومند تاکید  کرد که با استفاده از غذاهای مناسب , انواع میوه که ویتامین سی دارد میتوان مقاومت بدن را بالا برد.

در همین راستا داکتر «محمد نعیم برومند» با ارائه معلومات تصویری ، ویروس جدید کرونا را معرفی کرد .

اوگفت که این بیماری از حیوانات به انسان ها در اثر تماس و استفاده از گوشت نیم خام حیوانات و همچنان از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلونزا یعنی از طریق سرفه و عطسه سرایت می کند.

داکتر برومند خاطرنشان کرد که ویروس کرونا مدت 14 روز در وجود انسان پنهان می ماند و علایم آن ٬ تب ، عطسه زدن، نفس تنگی ، سردردی و گلو دردی است .

باختر نوشت: به خاطرجلوگیری از سرایت این ویروس، دست ها باید با آب و صابون و یا مایع ضدعفونی کننده حاوی الکول شسته شود ، هنگام عطسه جلو دهن و بینی با دستمال یا آرنج گرفته شود، از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا اهلی زنده خودداری شود و همچنان گوشت و تخم مرغ قبل از خوردن کاملا پخته شود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر